null

خب، از وقتی چالش رو شروع کردم و قبل تر که باز کارهام رو می ذارشتم، خیلی خصوصی و ناشناس دریافت کردم درمورد خودم و نقاشی و دیجیتال. تصمیم گرفتم یه پست بنویسم که بمونه و نظرات رو هم باز بذارم تا باز اگر سوالی بود درباره هر چی بپرسید و جواب می دم و تا جای ممکن راهنمایی می کنم. (یه سری ناشناس-خصوصی دادید و من واقعا نمیدونم وقتی بهتون جواب دادم متوجه شدید یا نه.)

 

- من 21 سالمه و ترم هشت و آخر کارشناسی نقاشی دانشگاه الزهرای تهرانم. 
- دبیرستان ریاضی می خوندم و کنکور هنر دادم. کنکور هنر شامل دو مرحله ی تئوری و عملی میشه که جدا و با فاصله حدود یک ماه ماه از هم برگزار میشن. هرچند همه ی رشته های هنر کنکور عملی ندارن.
- از سال اول دبیرستان خودم برای خودم طراحی و نقاشی می کردم و متریالم مداد، خودکار، کاغذ، راپید، روان نویس و گاهی ماژیک های copic بود. 

- همون سال اولین تبلت و قلم نوری دیجیتالم رو خریدم که مدل Wacom intous manga بود و مانیتور نداره. این مدل دیگه تولید نمیشه. 
- سال پیش تبلت Wacom one creative pen desplay رو خریدم که مانیتور داره.

- تبلت و قلم نوری برای نقاشی/هنر دیجیتال، دو نوع داره. 1. همراه مانیتور 2. بدون مانیتور
1. مانیتور دار: تبلت با سیم به برق و به لپ تاپ وصل میشه و نقاشی و طرحت رو روی مانیتور خود تبلت میبینی و می کشی.
2. بدون مانیتور: تبلت با سیم فقط به لپ تاپ وصل میشه و نقاشی رو روی مانیتور لپ تاپ می بینی و می کشی. مقداری زمان میبره تا این هماهنگی بین دست و چشم ایجاد بشه.
- هرچند این تبلت گرافیکی ها تنها راه دیجیتال نقاشی کردن نیستن. با گوشی/تبلت/نوت هایی که قلم دارن هم میشه و این روزها یکی از راه هایی که هنرمندها باهاش نقاشی می کنن، استفاده از Ipad pro ئه که قابل حمله و همه جا میشه ازش استفاده کرد و محدودیت اتصال به کامپیوتر نداره.

- برای طراحی/نقاشی به یه نرم افزار نیازه. من قبل از اینکه تبلت داشته باشم در سطح متوسط کار با فتوشاپ رو بلد بودم. هنوز از فتوشاپ برای نقاشی دیجیتال استفاده می کنم اما نرم افزارهای خیلی زیادی برای این کار وجود داره که کارشون فقط مخصوص نقاشی و طراحیه. فتوشاپ اینطور نیست و یه پکیج کامله. لازم نیست کار با این نرم افزارها رو در سطح حرفه ای بلد باشی تا بتونی نقاشی کنی. عمده استفاده ی هنرمند با ابزار قلمو Brush و لایه ها ست.

- توی دانشگاه دو واحد آموزش فتوشاپ گذروندم که در حد مبتدی آموزش داده میشه.
- سه واحد هم آموزش نقاشی دیجیتال گذروندم.
- باقی کارگاه هامون همگی به صورت سنتی بودن. طراحی با مداد، زغال، آب مرکب و نقاشی با رنگ روغن، اکرلیک و آبرنگ. 
- 4 واحد هم چاپ دستی پاس کردم، 2 واحد حجم سازی، 2 واحد عکاسی، 4 واحد نقاشی دیواری و لعاب، آموزش نقاشی کودکان، خلاقیت و ... و کلی درس های تئوری که یکی از یکی جذاب تر بودن. منظور اینه که اسم رشته نقاشیه ولی همه کاری که ما اونجا میکنیم نقاشی کشیدن نیست. کلا دوره ی کارشناسی برای اغلب رشته ها همینه. یک سری درس های پایه بین رشته ها مشترکه و کم کم در طول گذر ترم ها تخصصی تر میشه. قبل از اینکه رشته رو انتخاب کنید برید ببینید چه درس هایی داره.
- ما توی کارشناسی پایان نامه نداریم. تحویل پروژه داریم که با ارائه گزارش کار همراهه. پروژه یا طرح عملی هم الان شامل 5 متر مربع نقاشی روی بوم میشه که حالا باز بسته به استاد و شرایط و خود دانشجو متریال و تکنیک میتونه تغییر کنه یا ترکیبی باشه.

 

دیگه چیزی یادم نمیاد. بپرسید درمورد هرچی که می خواید! :>